Skaczące Jabłuszko (beta)

Final Fantasy VII


Kliknij aby powiekszyc




[1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [CHOCOBO]  [MATERIA] 



CD 1


Midgar - Reaktor No.1


Do zdobycia : 2x Potion, Phoenix Down, Potion, Restore Magic Materia, Assault Gun, Potion

Po obejrzeniu intro płynnie przechodzimy do samej gry (zauważ zmianę muzyki). Wyskakujesz z pociągu. Udaj się w górę. Przeszukaj ciało pierwszego strażnika dwukrotnie. Znajdziesz 2x Potion. Idź dalej. Stoczysz walkę.

WALKA NO.1
PRZECIWNIKMP (2x)
ATAKIMachine Gun
UWAGIPierwsza walka w grze!!!


Po walce dostaniesz Potion (lub nie). Pobiegnij w lewo, a potem do góry. Wdasz się w rozmowę z członkami grupy AVALANCHE. Otrzymasz możliwość nazwania siebie (oryginalne imię to Cloud, i tak też będę nazywał tę postać w opisie). Przywódcą grupy jest Barret, który przybiegnie po chwili rozmowy. Otworzą się drzwi (zbliżenie na reaktor). Biegnij za resztą. Na rozwidleniu biegnij na północ (zmiana muzyki oznacza, że jesteś w Mako Reactor). Po rozmowie z Barretem (przyłącza się do Ciebie) pogadaj z Biggsem (otworzy Ci pierwsze drzwi, wpisując kod). Następnie pogadaj z Jessie (drugie drzwi). Pójdź teraz w prawo i weź ze skrzyni Phoenix Down). Wróć do Jessie i znów z nią pogadaj. Wejdź do windy i naciśnij przycisk (Takie dwa trójkąciki - jeden jak piramida, drugi jak męskie WC). Po chwili rozmowy wyjdź z windy. Biegnij za Jessie w dół po schodach i w lewo. Skocz nad rozpadliną, potem drabiną w dół. Weź Potion. Potem w dół drabinami. Przebiegnij po rurze i zejdź po drabinie. Zobaczysz SAVE POINT. Wędruj dalej w prawo. Podnieś Restore Magic Materia i podejdź do reaktora. Nagle Cloud usłyszy głosy. Zamontuj bombę i szykuj się na bossa.

WALKA NO. 2
PRZECIWNIKGuard Scorpion
HP800
ATAKISearch Scope / Locked on Target
Rifle
Scorpion Tail
Tail Laser (Gdy ogon jest w górze)
UWAGIKiedy boss ma ogon w górze (łatwo to zauważyć, a poza tym Cloud powie: "Barret, be careful! Attack while it's tail's up! It's gonna counterattack with its laser."), nie wolno go atakować, inaczej odpowie b. mocnym atakiem Tail Laser (atak na wszystkich). Najlepiej odczekać wtedy, wykorzystując chwilę na obmyślenie strategii lub uleczenie się, aż opuści ogon.
Atakuj czarem Bolt.
Pierwszy boss w grze!!!


Po pokonaniu bossa otrzymasz Assault Gun (broń dla Barreta) i włączy się zegar. Masz od teraz 10 minut na ucieczkę. Musisz uciekać tą samą drogą. Zatrzymaj się tylko, aby pomóc Jessie. Jest to konieczne, aby posunąć fabułę do przodu. Potem porozmawiaj kolejno z Jessie (pierwsze drzwi do otwarcia) i Biggsem (drugie drzwi). Pamiętaj, że jeżeli nie zdążysz uciec, a minie 10 minut, wtedy reaktor eksploduje, ale drużyna zginie (GAME OVER). Gdy wybiegniesz przed reaktor ujrzysz ACS [Animated Cut Scene] - wybuch reaktora. W tunelu, po rozmowie, Jessie podłoży ładunki, aby zrobić przejście. Potem przez ogień. Po chwili rozmowy pobiegnij schodami w górę (tam, gdzie Barret).

  • DECYZJA 1 - (od tego jak się zachowasz zależy dalsza gra. Patrz Ciekawostki punkt 10.1)

Spotkasz kwiaciarkę (nie uprzedzam faktów, ale jej imię to Aeris - chyba, że je później zmienisz). Kup od niej kwiaty, wybierając kolejno odpowiedzi 2 ("Nothing... hey, listen..."), 1 ("Don't see many flowers around here"), 1 ("Buy one") . Idź na dół, przez rynek, koło czegoś, co przypomina fontannę. Po lewej jest Potion. Dalej na południe. Zaatakują Cię żołnierze ShinRa.

WALKA NO. 3
PRZECIWNIKMP x2
ATAKIPatrz walka No. 1
UWAGI---------------


Żadna walka nie jest wprawdzie obowiązkowa. Po pierwszej możesz toczyć kolejne, wybierając odpowiedź 1 ("Fight them") lub po prostu nic nie naciskając, lub też uciec, wybierając odpowiedź 2 ("Later"). Tak, czy inaczej, niezależnie od wyboru, i tak w końcu skoczysz na dach pociągu [ACS]. W pociągu dołączysz do AVALANCHE (Ach, to piękne otwarcie drzwi towarowych, kiedy się stoi na dachu jadącego pociągu i skok do wewnątrz - Miodzio!!!). Podążaj za wszystkimi. W wagonie najpierw pogadaj z Jessie. Obejrzysz schemat sieci kolejowej miasta Midgar oraz schemat budowy miasta (podział na sektory - 8).

  • DECYZJA 2 - patrz Ciekawostki punkt 10.2

Nie odchodząc, pogadaj z Jessie. Powie Ci, że następnym razem da ci specjalny ID zrobiony przez nią osobiście. Możesz wybrać 1 ("Thanks anyway") lub 2 ("Looking forward to it").

Midgar - Sektor 7


Do zdobycia : All Support Materia, Ether, Phoenix Down, Ether, Potion, Tent, Ether, Titan Bangle

Pogadaj z Barretem. Ujrzysz pociąg od zewnątrz [ACS]. Na stacji kolejowej (po rozmowie z Barretem) biegnij w lewo. Po drodze (na północ) miniesz SAVE POINT. Pogadaj z kolesiem obok, a zobaczysz podporę talerza w całej okazałości. Idź dalej w lewo. Barret wygoni wszystkich z baru. Pogadaj ze stojącym przed barem Barretem i wejdź do środka. Porozmawiaj z dziewczyną. Zapyta Cię, czy znowu walczyłeś z Barettem. Odpowiedz 1 ("Yeah") lub 2 ("Not this time"). Właśnie poznałeś Tifę.

  • DECYZJA 3 - patrz Ciekawostki punkt 10.3

Zobaczy kwiatek. Daj go jej, wybierając 1 ("Give it to Tifa") lub Marlene - odpowiedź 2 ("Give it to Marlene"). Spróbuj wyjść, a wbiegnie Barret i przywita się ze swoją córką Marlene.

  • DECYZJA 4 - patrz Ciekawostki punkt 10.4

Usiądź przy barze lub nie. Jeśli chcesz daj 2 ("Give me something hard"). Chwilka rozmowy. Idź za Barretem, uruchamiając automat do gry. Zjedziesz do tajnej kryjówki. Po ostrej wymianie zdań z Barretem (piękny lot Biggsa w kierunku kamery), przybiegnie Tifa. Wyjedź na górę.

  • DECYZJA 5 - patrz Ciekawostki punkt 10.5

Gdy spróbujesz wyjść, Tifa zatrzyma Cię. Będzie Cię nakłaniać, abyś się przyłączył do ich walki o dobro planety. Uważa, że Cię to nic nie obchodzi. Odpowiedz 1 ("How can you say that!") lub 2 ("......Sorry"). Zapyta się Ciebie, czy pamiętasz obietnicę. Nadszedł czas na odrobinę wspomnień z dzieciństwa. Spotkanie sprzed 7 lat, studnia. Obietnica dotyczyła, że gdyby jemu (Cloudowi) powiodło się, a ona (Tifa) byłaby kiedykolwiek w potrzebie, on przyjdzie i ją uratuje. ("Whenever I'm in trouble, my hero will come and rescue me"). Obietnicę złożyli oboje. Wyjdzie Barret. Rzuci Ci 1500 gil (powszechnie obowiązująca waluta). To zapłata za wykonaną akcję. Ale Cloud stwierdzi, że to śmieszne i że następną akcję z nimi wykona za 3000. Barret się zdenerwuje, Tifa zacznie go uspokajać (ale jak tu być spokojnym, gdy ta kasa miała być przeznaczona na finansowanie nauki Marlene).

  • DECYZJA 6 - patrz Ciekawostki punkt 10.6

Po obudzeniu się, wyjedź na górę. Pogadaj z Tifą. Odpowiedz 1 ("Barret's snoring kept me up......") lub 2 ("Next to you, who wouldn't?"). Potem z Barretem. Odpowiedz mu 1 ("Ok, I'll explain it") lub 2 ("You wouldn't understand"), gdy poprosi Cię, byś wytłumaczył mu jak działa Materia. Lepiej to zrób, gdyż faktycznie niektórzy mają problem ze zrozumieniem sposobu jej ustawiania. Chyba, że to nie pierwszy raz jak grasz w Finala Siedem. Wybierz więc 1 lub 2. Ujrzysz Materia Turorial. Nie jest on długi, więc chwilkę poczekaj. Od tej pory możesz swobodnie zmieniać ustawienia materii. Wyjdź z baru i pójdź na dół. Z lewej masz sklep. Możesz w nim kupić:

NazwaCena
Potion50
Phoenix Down300
Antidote80
Fire Magic Materia600
Ice Magic Materia600
Lightning Magic Materia600
Magic Materia750

Po prawej jest piętrowy budynek. Na parterze jest sklep z bronią i akcesoriami. Możesz nabyć:

NazwaCena
Iron Bangle160
Dla wszystkich
Assault Gun350
Broń dla Barreta
Grenade80

Na tym samym piętrze możesz pogadać z chłopakiem. Zaproponuje Ci nocleg za drobną opłatą - jedyne 10 gil. Na pierwszym piętrze (tam, gdzie ujrzysz podskakujący SAVE POINT) pogadaj z gostkiem po lewej. Zauważy on, że Cloud nie jest nowicjuszem. Cloud, aby się pochwalić, powie mu, że może powiedzieć mu parę przydatnych rzeczy (jeśli więc czegoś nie wiesz, możesz o tym tutaj przeczytać - 10 podstawowych tematów do wyboru). Naprzeciwko podnieś All Support Materia, a także otwórz skrzynię i wyjmij z niej Ether. Za kratą pogadaj z dziewczyną po prawej, a ukaże ci się śmieszna scenka z SAVE POINTEM i Treasure Chest. Potem podejdź do dziewczynki po lewej. Wytłumaczysz jej działanie Limit Break-ów (podczas pierwszej rozmowy), usłyszysz kilka rad na temat odbijania magii (druga rozmowa), a także trochę o kombinacjach materii (rozmowa trzecia). Z koleżkami na górze możesz pogadać o 8 tematach dotyczących ruchu i przemieszczania się (także, np. o ucieczkach, itp.). Udaj się na stację kolejową. Podejdź i zagadaj do pary pod latarnią (peron). Fajny widok. Wejdź do pociągu. W wagonie podejdź do Tify. Nagle uruchomi się alarm.

  • DECYZJA 7 - patrz Ciekawostki punkt 10.7

W tym momencie szybko podbiegnij do gościa na końcu wagonu, a ten w prezencie da Ci Phoenix Down. Aby opuścić ten wagon masz 15 sekund. Na opuszczenie kolejnych wagonów masz kolejno 15, 17 i 17 sekund. Jeśli dobiegniesz do końca, podejdź do tłumu. Pogadaj z Jessie. Zapyta się Ciebie, czy dobrze wygląda w mundurze ShinRa. Odpowiedz 1 ("Yeah...") lub 2 ("Not now"). Pogadaj z Tifą dwa razy. Najpierw wyskoczy ona, potem Cloud, a na końcu Barret. Idźcie na północ. Dojdziesz do korytarza zablokowanego zielonym polem energetycznym. Podejdź do otworu po lewej i wybierz 2 ("Get down"). W korytarzu podnieś Ether i zejdź po drabince, potem po drugiej. Idź w lewo i wejdź po pierwszej drabinie do kanału wentylacyjnego. Znajdziesz się przy Jessie. Po lewej leży Potion. Idź w lewo i drabiną w dół. U góry jest Tent i SAVE POINT. Potem drabiną koło Biggsa do góry. Zjedź po rurze (po prawej) i idź w lewo. Czy to nie wygląda znajomo. W dół cały czas. Znowu mijasz SAVE POINT. Podążaj w prawo. Znowu gleba. Jakieś wspomnienia z Tifą. Kim jest Sephiroth? Nic to. Załóż bombę i uciekaj. Tym razem jednak schodami do góry. W windzie naciśnij przycisk i po krótkiej jeździe wysiądź. W skrzynce po lewej jest Ether. Aby otworzyć drzwi, podejdź do pulpitu po lewej. Musicie we trójkę jednocześnie nacisnąć przycisk. Idź nowo otwartą drogą (mijasz kolejny SAVE POINT). Na rozwidleniu zorientujesz się, że wpadłeś w pułapkę. Przybędzie Prezydent ShinRa. Co to za gadka? Kim jest ten Sephiroth? Po chwili odleci (helikopterem!!!), a Ty stoczysz walkę z bossem.

WALKA NO. 4
PRZECIWNIKAir Buster
HP1200
ATAKIBig Bomber
Counter Attack
Program 1 Operation
Rear Gun
UWAGIGdy ukaże ci się komunikat "Turn function non-operational", wtedy wystarczą 1-2 ataki, aby zakończyć walkę!
BOSS!!! Pierwszy raz rozpoczęcie walki z bossem jest poprzez utwór "Still More Fighting". Odtąd zawsze będzie towarzyszył każdej walce z bossem (od tego też są wyjątki)!!!
Atakuj fizycznie, szczególnie, kiedy jest do danej postaci odwrócony tyłem, a jeśli przy okazji masz do odpalenia limity Clouda lub Barreta - miodzio!!! Ewentualnie czar Bolt.


Po skończonej walce dostaniesz Titan Bangle. Eksplozja Air Bustera spowoduje wyrwę w kładce. Cloud będzie zwisał na jednej dłoni.

  • DECYZJA 8 - patrz Ciekawostki punkt 10.8

Wybierz 1 ("Be strong") lub 2 ("I don't know if I can hold on"). Nastąpi wybuch reaktora. [ACS]. Cloud spadnie w przepaść!!!

Midgar - Sektor 5


Do zdobycia : Cover Independent Materia, Ether, Potion, Phoenix Down

Nagle usłyszysz głosy w głowie. Kto to może być? I co to za stwierdzenie "wtedy"? Jakie "wtedy"? Obudzisz się. Okazuje się, że spadłeś do kościoła w slumsach w Sektorze 5. Dach i kwiaty, na których właśnie leżysz zamortyzowały upadek. Koło Ciebie kręci się ta kwiaciarka, od której poprzednio kupiłeś kwiatek. Pogadaj z nią i daj 1 ("Yeah, I remember you......"), potem 1 ("You were selling flowers"). Ucieszy się. Powie Ci, że ma materię, która jest specjalna, ale nie można jej do niczego wykorzystać. To była materia jej matki. Będzie chciała pogadać. Daj 1 ("I don't mind"). Po chwili porozmawiaj z nią. Przedstawi się jako Aeris (a nie mówiłem). Nagle w drzwiach kościoła pojawi się mężczyzna. Podejdź do niego, ale Aeris stwierdzi, że to niebezpieczne i każe Ci wrócić. Pogadaj z nią. Będzie chciała, abyś został jej ochroniarzem. W zamian pójdzie z Tobą na randkę (raz). Zaraz dojdzie do konfrontacji (na szczęście nie zbrojnej) z Reno (członek organizacji Turks). Uciekacie. Przeskocz rozpadlinę, po schodach na górę i znowu skok. Aeris spadnie.

  • DECYZJA 9 - patrz Ciekawostki punkt 10.9

Teraz, gdy do Aeris będzie zbliżał się jakiś żołnierz ShinRa, wtedy będziesz miał do wyboru trzy opcje. 1 - ("Hold on a minute!"), 2 - ("Fight'em!") i 3 - ("RUN!"). Za każdym razem wybieraj 1. Przy pierwszym zawołaniu zrzuć najpierw lewą tylnią beczkę, przy drugim - prawą tylnią, a przy trzecim - prawą przednią. (Przy każdej beczce masz do wyboru 1 ("Yes") lub 2 ("No"), czy chcesz ją popchnąć czy nie). Potem uciekniecie. W lewo. Na dachu kościoła krótka pogawędka. Aeris coś ukrywa. Czego chcieli od niej Reno i ShinRa? Dlaczego Reno nazwał Aeris "Ancient"? Po chwili rozmowy biegnij w lewo. Gdy już zeskoczycie, podążaj w kierunku wskazanym przez Aeris (tzn. w lewo). Mijasz SAVE POINT. Na rozstaju dróg idź na północ. W mieście wejdź do rury po lewej (stoi przed nią gostek. Z nim też obowiązkowo pogadaj przed i po wejściu do rury). Pogadaj z gościem w rurze. Aeris zauważy tatuaż z cyfrą "2". Czy to coś oznacza? Na środku placu stoją dwa połączone domy. W lewym jest sklep z materią.

NazwaCena
Fire Magic Materia600
Ice Magic Materia600
Lightning Magic Materia600
Restore Magic Materia750

W prawym jest sklep z medykamentami:

NazwaCena
Potion50
Phoenix Down300
Antidote80
Tent500

Po prawej jest dom. Wejdź do niego i pójdź na pierwsze piętro. Pogadaj ze śpiącym kolesiem, a potem otwórz szufladę, wybierając 3 ("Open the hidden drawer between the drawers"). Znajdziesz 5 gil. Możesz je wziąć 1 ("Take it") lub zostawić 2 ("Leave it"). Lepiej zostaw - opłaci się! Na ścianie wisi Turtle's Paradise No. 1. Koniecznie przeczytaj.
U góry placu jest sklep z bronią i akcesoriami:

NazwaCena
Titan Bangle280
Dla wszystkich
Grenade80

Ścieżką po prawej u góry dotrzesz do domu Aeris. Przed nim stoi SAVE POINT. Idź najpierw w prawo. W ogródku znajdziesz Cover Independent Materia oraz Ether. Wejdź do domu. Aeris przywita się z mamą. Przedstawi Cię. Powiesz, że chcesz iść do sektora 7 do baru, gdzie pracuje Tifa ("7th Heaven").

  • DECYZJA 10 - patrz Ciekawostki punkt 10.10

Aeris zapyta się, czy Tifa to Twoja dziewczyna. Odpowiedz 1 ("No way!") lub 2 ("Yeah, that's right"). Aeris postanowi Ci towarzyszyć. Jednak jej matka zaprosi Cię na nocleg. Pogadaj z nią. Kiedy Aeris pójdzie na górę, zostaniesz poproszony, abyś opuścił ten dom w nocy. Chodzi o nie narażanie Aeris. Idź na górę. Sen. Usłyszysz głosy. Tajemnicza rozmowa. O co chodzi z tym 'wtedy'? Wspomnienie. Obudzisz się. Przy łóżku leżą Potion i Phoenix Down. W nocy wymknij się. Pamiętaj jednak, że nie można biec (inaczej Aeris usłyszy - zapomnij więc o wciskaniu klawisza X). Po zejściu na dół i wyjściu z domu, udaj się na rozstaje dróg. Tam będzie na ciebie czekała... Aeris. Razem udacie się w dalszą drogę. Idź do góry. Najpierw po drewnianym pomoście, potem po metalowej belce. Potem w dół, tunelem wzmocnionym drutem. Następnie do góry po belce i do góry. Dojdziesz do placu zabaw Aeris.

  • DECYZJA 11 - patrz Ciekawostki punkt 10.11

Masz wybór 1 ("See her home") lub 2 ("Take her to sector 7"). Aeris poprosi o chwilkę przerwy. Pogadaj z nią. Razem wejdziecie na zjeżdżalnię. Nagle pojawi się wóz, ciągnięty przez Chocobo (pierwsze nasze spotkanie z nimi w FFVII). A w wozie siedzi sobie Tifa. Co jest? Musisz się udać za nią. Dotrzesz tym sposobem do Wall Market.

Midgar - Wall Market (Sektor 6)


Do zdobycia : Ether, Hyper

Budowa targowiska wygląda następująco. W pierwszej części po lewej stronie od dołu wyróżniamy:

  • Hotel (Inn)
  • Sklep z ubraniami

Na środku od dołu jest:

  • Sklep z przedmiotami
  • Apteka (Pharmacy)
    NazwaCena
    Potion50
    Phoenix Down300
    Antidote80
    Echo Screen100
    Eye Drop50
    Hyper100
    Tranquilizer100
    Hi-Potion300
    Tent500
  • Jadłodajnia

Po prawej (nad SAVE POINTEM) jest sklep z gostkiem, który sobie leży. W drugiej części wyróżniamy. Na lewo jest bar. Po prawej (od dołu) jest sala gimnastyczna (The Gym) i sklep z bronią. Na samej górze jest rezydencja Don Corneo (Don Corneo's Mansion).

Idź w prawo. Dotrzesz do Honeybee Inn. Pogadaj z gościem we fioletowej kamizelce. Daj 1 ("You know a girl named Tifa?"). Potem udaj się do rezydencji Don Corneo. Pogadaj z gostkiem stojącym przed wejściem. Po chwili rozmowy Aeris wpadnie na pomysł - trzeba z Clouda zrobić panienkę!!!

  • DECYZJA 12 - patrz Ciekawostki punkt 10.12 (szczególnie ważne!!!)

Idż do sklepu z ubraniami. Pogadaj z panienką zza lady. Okaże się, że jej ojciec, który robi sukienki (bo tego tam szukasz) jest w barze. Trzeba go więc przyprowadzić. Idź do baru. Pogadaj z mężczyzną siedzącym po prawej. Po chwili rozmowy zgodzi się zrobić Ci sukienkę. Musi tylko znać jej parametry. Zada Ci dwa pytania, jaka ma być ta sukienka. Dwa pytania : 1 i 2.

1
2 A
that feels clean
B
that feels soft
C
shiny
Cotton DressCotton Dress
D
that shimmers
Satin DressSilk dress


Z połączenia odpowiednich odpowiedzi powstanie odpowiednia sukienka.

Teraz możesz zaserwować sobie kilka dodatkowych akcesoriów, które sprawią, że Cloud będzie wyglądał bardziej kobieco. Oto te zadania - nie musisz wykonywać ich w takiej kolejności. Nie są one obowiązkowe.

Zadanie 1 - Zdobądź Lingerie lub Bikini briefs / zrób sobie makijaż

Idź do mężczyzny, który kręci się po prawej stronie od wejścia do miasta (jego kolor - pomarańczowy). Dostaniesz Key Item - Member's Card. Udaj się z nią do Honeybee Inn. Pogadaj z facetem w czerni. Stoi on przed wejściem. Wpuści Cię do środka, Aeris zostanie na zewnątrz. Trafisz do głównego holu. Masz tam sześć par drzwi do wyboru:

  1. lewe dolne - The Group Room. Po wybraniu tych drzwi, wybierz odpowiedź 1 ("I guess I'll take this one") i 1 ("Don't make me repeat myself"). Po wejściu wybieraj kolejno 5 razy odpowiedź pierwszą:
    • I'm used to being alone.
    • Everyone...? - tu wbiegnie grupa mężczyzn
    • I'm outta here - rozbiorą Cię i razem znajdziecie się w wannie (hmmm...)
    • .........
    • Not interested
    Po skończonej kąpieli dostaniesz w prezencie Key Item - Bikini briefs.
  2. lewe górne - Dwa pytania dotyczące wejścia do pokoju są jw. Ujrzysz w środku widmo Clouda (tyle tylko, że ma w rękach wielki miecz). Pogadaj z nim. Po chwili widmo zniknie. Stracisz przytomność. Usłyszysz głos. Ten sam głos... O co chodzi? Twoje HP/MP zregenerują się. Obudzisz się. Na tobie będzie masażysta, próbujący Cię ocucić. Odpowiedz mu 1 ("Huh...?") lub 2 ("Ugh...?"). Pogadaj z kobietą. Dostaniesz Lingerie.
  3. górne - tutaj zrób sobie make up. Podejdź do kobiety najbardziej po lewej i daj 1 ("Have them put make up on").
  4. prawe górne - jest to The Lover's Room. Możesz podsłuchać co się dzieje w środku 1 - ("Take a listen") lub podejrzeć 2 - ("Take a peek"). Radzę podejrzeć. W środku jest para staruszków. Co oni tam robią???
  5. prawe dolne - The Queen's Room. Też możesz podejrzeć lub podsłuchać. Radzę podejrzeć. W środku jest dwóch gości z Turks i jakiś człowiek w koronie. Ten ostatni zacznie coś opowiadać. Jakaś legenda? O czym on mówi? Kim jest gościu z wielkim mieczem? I co to za Ziemia Obiecana (będę używał terminu angielskiego - Promised Land)?
  6. dolne - wyjście; stąd przyszedłeś.

Po wyjściu z Honeybee Inn nie będziesz już mógł wrócić do środka, więc upewnij się, że wszystko załatwiłeś. Zabierz ze sobą Aeris.

Zadanie 2 - Zdobądź Diamond Tiara.

Pójdź do domu nad SAVE POINTEM. Pogadaj z leżącym tam facetem. Daj 1 ("What is it"). Poprosi Cię, abyś poszedł do hotelu (Inn) i zobaczył, co też sprzedają w automatach w środku. Idź do hotelu. Wykup nocleg za 10 gil, wybierając opcję 1 ("Stay"). W nocy będziesz miał 4 możliwości do wyboru:

  • Don't buy one
  • Buy one for 200 gil
  • Buy one for 100 gil
  • Buy one for 50 gil

Teraz wróć do poprzedniego kolesia. Zależnie od tego, ile wydałeś, taki dostaniesz przedmiot.

200 gilDiamond Tiara
100 gilRuby Tiara
50 gilGlass Tiara

Zadanie 3 - Zdobądź Sexy Cologne

Idź do jadłodajni. Usiądź przy barze 1 ("Sit down"). Kup dowolną potrawę (Korean B.B.Q. Plate, Sushi Plate, Today's Special) za 70 gil. Odpowiedz 2 ("It was all right") na pytanie kucharza, czy Ci smakowało. Dostaniesz Key Item - Pharmacy Coupon. Idź do apteki (Pharmacy). Wymień kupon na Key Item - Digestive. (odpowiedź 3). Idź do baru. Podejdź do toalety w głębi. Otwórz kabinę i daj dziewczynie siedzącej wewnątrz Digestive - 1 ("Give her medicine"). Dostaniesz w zamian Sexy Cologne.

Jeśli wziąłeś w aptece inny przedmiot i dasz go dziewczynie, otrzymasz... inny przedmiot.

DisinfectantCologne
DeodorantFlower Cologne
DigestiveSexy Cologne

Teraz możesz iść do sklepu z ubraniami. Dostaniesz wybraną przez Ciebie sukienkę. Idź się przebrać. Ale brakuje jeszcze peruki. Idź na salę gimnastyczną (The Gym). Pogadaj z osobnikiem stojącym przy ringu. Musisz zrobić więcej przysiadów niż jego zawodnik. Najpierw poinstruuje Cię on, jak te przysiady należy wykonywać (tzn. jakie przyciski w jakiej kolejności należy wciskać. Są to :

  1. Najpierw [] - przysiad
  2. Potem X - wstajesz
  3. Na końcu O - powracasz do pozycji wyjściowej

Cała zabawa opiera się więc na tym, aby zrobić więcej przysiadów niż zawodnik przeciwnika. Na wszystko masz 30 sekund. Jeżeli od razu załapałeś, o co chodzi, wybierz 2 ("Got it"), a potem, w zależności czy chcesz poćwiczyć, czy nie, wybierz 1 ("A little") lub 2 ("Don't need to practice"). A oto co dostaniesz za Twój wynik:

Mniej przysiadów niż przeciwnikWig
Dokładnie tyle samo przysiadówDyed Wig
Więcej przysiadów niż przeciwnikBlonde Wig

Po skończonej akcji w sali gimnastycznej idź z powrotem do ciucholandu (możesz przedtem odwiedzić sklep z bronią, jeśli tego wcześniej nie zrobiłeś, graczu. Można w nim kupić:

NazwaCena
Mythril Rod370
Broń dla Aeris
Metal Knuckle320
Broń dla Tify
Assault Gun350
Broń dla Barreta
Titan Bangle280
Wszyscy
Mythril Armlet350
Wszyscy

i przebierz się. Wybierz 1 ("Okay, I'm ready"). Aeris też się przebierze. Razem udajcie się do rezydencji Don Corneo. Zostaniecie wpuszczone (?). Wejdź po schodach na górę i idź najbardziej w lewo. Zejdź do piwnicy. Tam jest Tifa. Po rozmowie dziewczyn (tzn. Aeris i Tify :)) weź Ether z lewej strony, a potem pogadaj z Tifą. Wyjaśni Ci ona, co robi w takim miejscu. Wyjdź z podziemi i udaj się do pokoju za wielkimi drzwiami. Stań po prawej stronie biurka (koło gostka z zielonym ubrankiem). Zostaniecie poddane (??) testowi i jedna z was (???) zostanie wybrana.

Jeżeli Cloud ma:

  • Sexy Cologne
  • Diamond Tiara
  • Lingerie lub Bikini briefs
  • Blonde Wig
  • Silk Dress
  • Make-up

Wtedy na 100% zostanie wybrany.

Jeśli wybierze Tifę bądź Aeris, swoją podróż rozpoczniesz i tak jako Cloud. Weź Phoenix Down. Pogadaj z faciem koło telewizora (kilka razy). Po dwóch walkach [lamerstwo - nawet nie warto walki opisywać] wyjdź z pomieszczenia i idź pod główne drzwi. Wybiegnie z podziemi Aeris lub Tifa. Dalej idź z tą osobą do pokoju Don Corneo. W sypialni spotkasz trzecią osobę. Weź Hyper (leży za łóżkiem). Po chwili rozmowy wpadniecie do kanałów.

Jeśli zostanie wybrany Cloud, weź Hyper, pogadaj z Don Corneo, wybierając np. 1 ("Of course"), 1 ("Whatever YOU want, daddy"), 1 ("All right......"). Wbiegną wówczas Aeris i Tifa. Cała podróż po chwili rozmowy skończy się w kanałach. (Nie zdradzę faktu, że rozmowa dotyczy zniszczenia podpory talerza nad Sektorem 7 - tym z waszą kryjówką - przez ShinRa.) Najpierw mała scenka między Prezydentem ShinRa, Heideger'em (Chief of Public Safety Maintenance) i Reeve'm (Chief of Urban Development Departament). Omawiają szczegóły zniszczenia sektora 7, a co za tym idzie bandy AVALANCHE - czyli was.

  • DECYZJA 13 - patrz Ciekawostki punkt 10.13

Midgar - Kanały pod Midgar


Do zdobycia : Potion, Phoenix Down, Steal Command Materia

W kanałach najpierw podnieś Potion. Potem obudź dziewczyny i szykuj się na bossa.

WALKA NO. 5
PRZECIWNIKAps
HP1800
ATAKISewer Tsunami
Lick
UWAGIBOSS!!! Atak Aps (Sewer Tsunami) zadaje obrażenia także jemu, więc nie zdziw się, jak nagle on zaatakuje, a zginie przy tym. Znakomicie sprawdzają się tu Limit Breaki. Fire i Bolt (szczególnie Fire) też się przydadzą.


Po walce dostaniesz Phoenix Down. Idź jedyną drogą możliwą. Podnieś Steal Command Materia. Wskocz do dziury - 1 ("Let's try and jump down"). Idź przed siebie i wyjdź po drabinie na powierzchnię.

Midgar - Cmentarzysko Pociągów


Do zdobycia : Hi-Potion, Hi-Potion, Echo Screen, Potion, Potion, Potion, Ether, Hi-Potion

To cmentarzysko pociągów. Obok jest SAVE POINT. Chwilka rozmowy i ruszamy w dalszą drogę. Przejdź przez najbliższy wagon. Dotrzesz do beczki. Wyjmij z niej Hi-Potion. Wróć. Wejdź po drabinie na dach wagonu. Weź Hi-Potion. Idź dalej po nim. Zejdź z lewej strony. Z beczki u góry weź Echo Screen. Przejdź pod żelaznym pomostem i z wagonu środkowego weź Potion. Idź dalej przez ten wagon. Wjedź po drabinie na wagon prawy. Idź do góry, zejdź po drugiej drabinie. Wejdź do wagonu u góry. Idąc cały czas na północ, dotrzesz do drugiej części (po drodze zabierając Potion).

W drugiej części cmentarzyska idź w lewo. Za pierwszym wagonem jest Potion, a za drugim (ostatnim) Ether. Wejdź do pierwszej lokomotywy (tej dolnej). Popchniesz wagon (wsiądź z powrotem i zrób sobie przejście). Przesuń lokomotywę (tą wyżej). Potem wejdź na dach wagonu po prawej, weź Hi-Potion i, po przeskoczeniu na dach lokomotywy, udaj się w lewo, gdzie po chwili spaceru trafisz na stację kolejową.

Midgar - Sektor 7


Do zdobycia : Ether

Idź w lewo. Ujrzysz ludzi tłoczących się wokół podpory talerza nad sektorem 7. Z góry dojdą was odgłosy strzelaniny. Ujrzysz Wedge'a, który spadnie i wyląduje koło was. Będzie ranny. Pogadaj z nim. Powiesz Aeris, aby się nim zaopiekowała. Tifa poprosi, aby udała się do baru "7th Heaven", zabrała i ukryła gdzieś małą dziewczynkę. Chodzi oczywiście o Marlene. Koleś po lewej (zakryty odrobinkę) sprzeda Ci (w takiej chwili???) kilka rzeczy:

NazwaCena
Potion50
Phoenix Down300
Antidote80
Grenade80
Hyper100
Tranquilizer100
Tent500

Razem z Tifą udasz się na górę. Za kratami jest SAVE POINT. Po drodze miniesz rannego Biggsa. Daj 2 ("You're wounded......"). Wyżej, prawie przy szczycie, miniesz Jessie. Pogadaj i 2 ("Don't say 'last'......"). Idź dalej. Dotrzesz do Barreta. Pogadaj z nim. Możesz teraz wejść do menu i wszystko poustawiać. Wyjdź i daj OK. Z helikoptera wyskoczy Reno i ustawi sekwencję autodestrukcji podpory. Potem nastąpi walka (a czego się spodziewałeś, graczu?):

WALKA NO. 6
PRZECIWNIKReno
HP1000
ATAKIPyramid
Electro-Mag Rod
UWAGIAtak 'Pyramid' tworzy osłonę wokół postaci i całkowicie uniemożliwia jej wszelkie działanie. Wystarczy, aby inna postać zaatakowała tą "pod kloszem", by ta wróciła do gry, nie ponosząc żadnych obrażeń.
Atakuj Limit Breakami. Dobrze też działa Ice, Fire.
Jest to pierwsza walka z Reno. Kiedy otrzyma on dostatecznie dużo obrażeń, powie "It's time" i odejdzie. Walkę będzie można uznać za wygraną.


Po walce dostaniesz Ether. Pogadaj z Tifą, a potem sam spróbuj rozbroić bombę. Nic z tego. Podleci helikopter. Barret zacznie strzelać. Tseng przerwie, pokaże Aeris. Znowu coś o tym, że ona jest ostatnią spośród 'Ancients'. O co chodzi. Aeris krzyknie: ("She's all right"). Helikopter odleci, a wszystko zacznie się walić. Barret znajdzie wyjście. Podejdź do niego. Ucieczka. [ACS]. Sektor 7 przestanie istnieć. Wszystko obserwuje Prezydent ShinRa (wspaniały chór!!!).

Midgar - Sektor 6


Do zdobycia : Sense Command Materia

Wylądujecie na placu zabaw. Barret zacznie się martwić o innych - Biggsa, Wedge'a, Jessie, a przede wszystkim o Marlene. Zacznie strzelać na oślep. Jednakże Tifa uspokoi go o los Marlene, przypominając mu ostatnie słowa Aeris. Barret wkurzy się na ShinRa. Stwierdzi, że dopóty nie będzie spokoju, dopóki się ich nie pozbędą. Zapyta Clouda, co o tym sądzi. Odejdzie. Pójdź kawałek na dół. Zatrzymają Cię Tifa i Barret. Chwila pytań. Jakiś dziwny cytat. Kim jest Sephiroth? Wróć na plac zabaw. Podnieś Sense Command Materia.

Midgar - Sektor 5


Idź do domu Aeris. Porozmawiaj z jej matką, Elmyrą, a raczej z jej zastępczą matką. ShinRa złapała Aeris, ponieważ jest ostatnią 'Ancient'. Opowie wam historię:

Jakieś 15 lat wcześniej, podczas wojny, jej mąż został wysłany na front do Wutai. Któregoś dnia poszła na stację, bo dostała list, że wraca. Jednak on nie przyjechał. Przychodziła tu codziennie. Pewnego razu ujrzała ranną kobietę z dzieckiem. Poprosiła, aby zaopiekować się Aeris. Były to jej ostatnie słowa. Potem odeszła. Elmyra zaopiekowała się Aeris. Było to bardzo żywotne dziecko. Powiedziala, że uciekła z jakiegoś centrum badawczego, a że jej matka powróciła do planety ("...returned to the planet"), więc nie była samotna. To tylko jedna z wielu historii o dziewczynce. Barret nie zrozumiał, o co chodziło z tym powrotem do planety. Elmyra też tego do końca nie wie. Aeris mówiła tylko tyle, że chodzi o tę planetę, a nie o którąś z gwiazd. Dziwne dziecko. Raz powiedziała, że ktoś bliski Elmyrze właśnie umarł. Jego duch przyszedł, ale już powrócił do planety. Nie wierzyła jej. Uwierzyła dopiero, gdy parę dni później otrzymała wiadomość, że jej mąż zginął. Wiele się wydarzyło. Byli szczęśliwi. Do czasu, gdy pewnego dnia przybył Tseng. Chciał odzyskać małą. Twierdził, że 'Ancients' mają doprowadzić ich do krainy wiecznego szczęścia. Aeris ucieknie i od tamtej pory będzie stale uciekać przed Turks. Elmyra powie im, że Marlene jest na górze. Aeris ją przyprowadziła. Poszła z nimi, aby ją ocalić. Barret przeprosi za to, że przez jego córkę została schwytana. Pójdzie na górę.

  • DECYZJA 14 - patrz Ciekawostki punkt 10.14

Pójdź za nim, i wejdź do pokoju z nim i Marlene. Spróbuj wyjść, a Barret zawoła Cię. Razem z tobą postanowi ocalić Aeris. Podobno wypytywała Marlene, jaką osobą jest Cloud. Chyba go lubi. Odpowiedz 1 ("I don't know") lub 2 ("Let's hope so"). Zejdź na dół. Spróbuj wyjść z domu. Tifa idzie z wami. Idziecie odwiedzić ShinRa Headquarters. Najpierw udajecie się na Wall Market.

Midgar - Wall Market (Sektor 6)


Do zdobycia : Phoenix Down, Ether

U koleżki, który dał Ci Diamond Tiara, możesz teraz kupić następujące rodzaje materii:

NazwaCena
Fire Magic Materia600
Ice Magic Materia600
Lightning Magic Materia600
Restore Magic Materia750
Cover Independent Materia1000

Jeśli podczas audiencji u Don Corneo został wybrany Cloud, idź teraz do rezydencji Don Corneo. Z pokoju po prawej weź Phoenix Down. Niezależnie od wszystkiego idź do podziemi i uwolnij gościa 1 ("Help him"). Nazywa się Kotch. Powie Ci, że ShinRa zabrali dokądś Don Corneo. W sklepie z bronią kup baterie za 300 gil. Idź w kierunku rezydencji DC, ale odbij w prawo. Powinna tam być grupka dzieci. Idź za nimi. Pogadaj z małą dziewczynką. Decyzja - trzeba się wspiąć po kablu. Idź do góry. Potem w lewo. Włóż pierwszą baterię do skrzynki po prawej. Zacznie się kręcić śmigło. Idź w górę. Musisz przejść po śmigle. Włóż baterię do skrzynki. Po lewej. Wejdź po szlabanie, który się podniósł. Idź do góry. Musisz wyczuć, w którym momencie bujający kabel będzie najbliżej Ciebie i skoczyć na niego. Potem idź do góry. Po kablu. Zejdź w dół. Zeskocz i włóż trzecią baterię. Wypadnie Ether. Idź w dół, powtórz numer ze skokiem i znowu do gry. Tym razem nie zeskakuj tylko idź w górę i trzymaj się kabla. Znajdziesz się przed ShinRa Headquarters (HQ) - fajne zbliżenie.

Midgar - ShinRa Headquarters


Do zdobycia : Elixir, Elemental Support Materia, Star Pendant, Four Slots, All Support Materia, Phoenix Down, Ether, Poison Magic Materia, Talisman, Enemy Skill Command Materia, 2x Potion, Mythril Armlet, Protect Vest, Guard Source, Star Pendant

Przed budynkiem stoi SAVE POINT. Masz dwie drogi do wyboru - trudniejsza to odpowiedź 1 ("Let's bust on in!"), łatwa to odpowiedź 2 ("Let's sneak in quietly"). Zdecydowanie polecam metodę pierwszą, gdyż jest o wiele, wiele, wiele, wiele krótsza, a i więcej doświadczenia można zdobyć. Droga prosta opiera się na pójściu w lewo za budynek, wejściu do niego i wejściu na 59 piętro. Jest to również punkt docelowy drogi trudniejszej, ale niezbyt trudnej, a już na pewno szybszej o 400%. Idąc łatwiejszą drogą koło 32. piętra znajdziesz Elixir.

Wybierając drogę trudniejszą, wchodzimy przez główne wejście. Od razu mamy do czynienia z komitetem powitalnym.

WALKA NO. 7
PRZECIWNIKGrenade Combatant x2
ATAKIHand Grenade
UWAGI-------------


Zanim wejdziesz po schodach, idź wgłąb ekranu. Na tablicy ogłoszeń (po prawej) wisi sobie Turtle's Paradise No.2 (można go przeczytać albo teraz albo podczas drugiej wizyty w wieżowcu ShinRa - pod koniec CD2 - nigdy więcej, więc wybieraj kiedy chcesz!!!). Idź po schodach na górę. Na pierwszym piętrze jest sklep pod szyldem "Accessories". Możesz w nim kupić:

NazwaCena
Potion50
Phoenix Down300
Antidote80
Eye Drop50
Tent500

Wejdź do windy i uruchom ją, naciskając panel po lewej. Nagle winda zacznie wariować. Zatrzymuj ją naciskając panel. Czeka Cię seria 5 walk na kolejnych piętrach. Piętra, na których się zatrzymujesz wybierane są losowo. Oto, co możesz napotkać na poszczególnych piętrach (lista ciągle uzupełniana) [WALKI 8-12]

Numer PiętraPrzeciwnik
14th FloorGrenade Combatant x3
15th FloorMighty Grunt
16th FloorMighty Grunt
17th FloorGrenade Combatant x2
19th FloorMighty Grunt
22nd FloorMighty Grunt x2
26th FloorGrenade Combatant x2
27th FloorGrenade Combatant x3
29th FloorPrzestraszony pracownik ShinRa
33rd FloorMoth Slasher
38th FloorPrzestraszony pracownik ShinRa
39th FloorHammer Blaster
40th FloorSword Dance x2
41st FloorMoth Slasher
45th FloorMoth Slasher
47th FloorPrzestraszony pracownik ShinRa
50th FloorHammer Blaster
52nd FloorMoth Slasher
56th FloorPrzestraszony pracownik ShinRa
58th FloorMoth Slasher
59th FloorWyjście

Wysiadka. Od tej pory obie drogi łączą się. Zabij strażników.

WALKA NO. 13
PRZECIWNIKMighty Grunt x3


Zdobędziesz Key Item - Keycard 60. Wsiądź do windy po prawej. Naciśnij panel. Wybierz piętro 60". Pogadaj z Tifą i Barretem. [ACS]. Śpiący strażnik. Idź w górę. Idź do pokoju po lewej. Teraz musisz się przemykać, aby Cię nie zauważyli. Albo Ci się uda, albo pokonaj strażników 4 razy (za każdym razem 2x Mighty Grunt - Attack on both sides). Tak czy inaczej jakoś przejdziesz. Piętro wyżej znajdź kolesia, z którym możesz pogadać o Aeris, ale wybierz odp. 2 ("......"). Dostaniesz Key Item - Keycard 62. Piętro wyżej pogadaj z burmistrzem. Domino powie Ci, że jak zgadniesz jego hasło, da Ci Keycard 65. Możesz to zgadnąć, próbując po kolei wszystkie odpowiedzi. Ale jeśli zgadniesz za pierwszym razem, dostaniesz Elemental Support Materia. Na tym piętrze znajdują się cztery działy z książkami. Hasło składa się z czterech liter, więc przypada jedna litera na dział. Każdy dział ma inną tematykę, wystarczy więc w danym dziale odnaleźć książkę, która tytułem i zawartymi w niej zagadnieniami nie pasuje do reszty. Potem patrzymy na jej numer. Numer ten będzie oznaczał kolejną literę w tytule. Jest to właśnie ta litera, którą potrzebujemy do hasła. Powtórz 4 razy, potem złóż hasło z liter i idź odebrać nagrodę. (Masz problem - spójrz poniżej). Otrzymasz Key Item - Keycard 65. Aby ułatwić sprawę z hasłem oto działy i lista książek, które powinny się w nim znaleźć (jeżeli dana książka występuje w innym dziale to już wiesz, gdzie szukać literki do hasła):

  1. Space Dev. Research Library
    • Diminishing Mako energy and Planet movements
    • Modern history of Midgar space program vol. 1
    • Modern history of Midgar space program vol. 2
    • Results of failed space mission "YA-79"
    • Economic report: Space Dev Program
    • ShinRa rocket space travel
  2. Peace Preservation / Weapon Dev. Research Library
    • Breakdown of SOLDIER members by class
    • Plan for new land weapons
    • Materia production and its military uses
    • Ranks and extended use of Mako weaponry
    • Heidegger's ShinRa peace keeping law
    • Economic report: anti-ShinRa activities
  3. Urban Dev. Research Library
    • Problems with Plate construction in Midgar
    • New plans for Urban Planning
    • Midgar City map: Sectors 0-4
    • Midgar City map: Sectors 5-8
    • An illustrated guide to City Planning
    • Reactor Construction Chart
  4. Scientific Research Library
    • Biological characteristics of the Ancients
    • Data on experimental animals living near Midgar
    • The Jenova Project
    • File on Dr. Gast, Biologist
    • The Ancients in History
    • Final evolutionary stages in land dwelling life
    • Mako energy and the rise in life forms

Mamy do wyboru następujące hasła (prawidłowe jest zawsze wybierane losowo) : BEST, KING, ORBS, BOMB, MAKO, HOJO.

Idź na piętro 63. Podejdź do komputera na dole. Dzięki temu będziesz mógł otworzyć do trojga drzwi na tym piętrze (i zebrać wszystko, co Ci się należy). Zacznij od pójścia maksymalnie w górę. Otwórz pierwsze drzwi prowadzące w lewo. Następnie ostatnie te, które prowadzą na południe (drugie od lewej). W pomieszczeniu po lewej jest Key Item - A Coupon. Nie zawahaj się go wziąć. W tym samym pomieszczeniu po prawej jest szyb wentylacyjny. Wejdź do środka 1 - ("Climb in and look around") i idź przed siebie. Na skrzyżowaniu idź najpierw do góry. W pomieszczeniu, do którego trafisz, jest Key Item - B Coupon. Wyjdź z tego pomieszczenia i idź w lewo, otwierając drzwi po raz trzeci. Weź Key Item - C Coupon. Wróć do wentylacji i tym razem pójdź w prawo. Wyjdziesz w pomieszczeniu z komputerem. Wybierz 2 ("Coupon Change"), a potem 1 ("Yeah......"), kiedy zapyta, czy chcesz wymienić kupony. Dostaniesz:

Za kupon AStar Pendant
Za kupon BFour Slots
Za kupon CAll Support Materia

Idź na piętro 64. Po lewej (maksymalnie) jest pokój, gdzie możesz się przespać 1 ("Let's get some rest") i SAVE POINT. Na środku z dołu możesz w automacie kupić (250 gil) specjalny drink dla atletów. 1 ("Try it out"), coś będzie nie tak 1 ("BANG on it"). Nic nie dostaniesz. Na razie. Na środku u góry jest pokój z szafkami. Możesz w nich znaleźć:

Phoenix DownDolny rząd, mniej więcej na środku
EtherŚrodkowy rząd, z prawej strony
HP ShoutGórny rząd, po lewej (niestety, nie możesz go na razie wziąć, jako, że jest to ostateczna broń dla Cait Sitha i tylko przychodząc z nim będziesz mógł ją wziąć)

Piętro wyżej jest pełne skrzynek, a w centrum jest pokój, gdzie znajduje się makieta Midgar. Brakuje w niej pięciu części. Są one rozmieszczone w pięciu skrzynkach. Za każdym razem otwarta jest tylko jedna, a umieszczenie brakującej części w modelu otworzy następną. Pierwszą trzeba otworzyć dolną skrzynkę w lewym górnym pokoju. Potem nie ma to najmniejszego znaczenia, gdyż w zależności od tego, w którym miejscu makiety włożysz części, ta skrzynka się otworzy (niestety, mimo usilnych starań systemu nie rozpracowałem). Gdy już uzupełnisz model, w skrzynce przy schodach znajdziesz Key item - Keycard 66. Idź na górę na 66 piętro. Znajdź toaletę (lewy górny róg). Wejdź do niej. Wybierz 2 ("Climb up?"). W kanale wentylacyjnym przeczołgaj się do drugiego zakratowanego okienka. Podejrzysz i podsłuchasz naradę ShinRa. Są tam wszyscy: Reeve, Prezydent ShinRa, Palmer (Chief of the Space Program), Heidegger, Scarlet (Turks). Dowiesz się, że nie mają oni zamiaru naprawiać zniszczeń w Sektorze 7. Wznawiają Neo-Midgar Plan. Przyjdzie Hojo (Head of ShinRa Research (Science) Department). To on zajmuje się Aeris. Chce ją sklonować, by móc ją w pełni zbadać (obliczył, że badania mają trwać ok. 120 lat). Koniec spotkania. Wyjdź z kibla i idź za Hojo. Na 67 piętro i w lewo. Schowasz się za skrzynkami. Hojo będzie coś oglądał. Co to za "cenny gatunek". To coś przypomina lwa. Swoją drogą fajny kotek. Cloud spojrzy w prawo. Ujrzy Jenovę (makabra). Szok. Kim jest Sephiroth, a teraz Jenova? Idź do góry. Po prawej jest SAVE POINT, a w skrzynce _ Poison Magic Materia. Udaj się windą na 68 piętro. Zobaczysz Aeris. Hojo powstrzyma was (w sumie ma rację, że to on kieruje eksperymentem i tylko on się na tym zna). Wjedzie do Aeris nasz kudłaty przyjaciel (Shaggy???). Aeris zacznie wzywać pomoc. Barret zacznie strzelać w klatkę. Coś dziwnego zacznie się z nią dziać. Po otwarciu drzwi, kudłaty rzuci się na Hojo. Cloud pomorze Aeris. Nagle winda zacznie się ruszać.

  • DECYZJA 15 - patrz Ciekawostki punkt 10.15

Boss!!! Pomoże Ci kudłaty (on gada?). Możesz wybrać, czy ma się Aeris zająć Tifa (1) czy Barret (2). Masz nowego towarzysza - Red XIII.

WALKA NO. 14
PRZECIWNIKSample H0512 +3x Sample H0512-opt (maluchy)
HP1000 / 300
ATAKIShady Breath
Ice (opt)
Fire (opt)
Rolling Attack (opt)
UWAGISkup się na wielkim bydlaku, olej maluchy, bo gdy 'wielkolud' zniknie, one razem z nim. Atakuj Fire, Ice, Limitami. On absorbuje ataki typu Poison, więc sobie daruj.


Po walce otrzymasz Talisman. Trzeba uciekać.

  • DECYZJA 16 - patrz Ciekawostki punkt 10.16

Wybierz, kto ma z Tobą iść. Ustaw wszystko i idź. Spotkanie jest na 66 piętrze przy windzie. Podnieś jeszcze (w miejscu, gdzie była przetrzymywana Aeris) Enemy Skill Command Materia. Idź na dół (ekranu, nie piętrami). Weź 2x Potion i porozmawiaj z gostkiem w szarym ubranku. Dostaniesz Key Item - Keycard 68. Wracaj na 66 piętro i wejdź do windy. W windzie uruchom panel. Nagle za tobą pojawią się : Rude i Tseng (Turks). Zostaniesz schwytany. Porozmawiasz sobie z Prezydentem ShinRa. Powie on wam, że Ancients nazywali siebie Cetra i żyli tysiące lat temu (Zdziwi to Reda XIII). Mają oni (tzn. ona - Aeris) pokazać im drogę do Promised Land. Tam znajdować się ma energia Mako w niewyobrażalnych ilościach. Tam chcą zbudować Neo-Midgar. Zostaniecie odprowadzeni do więzienia.

  • DECYZJA 17 - patrz Ciekawostki punkt 10.17

W więzieniu podejdź do Tify i daj 1 ("Leave it to me") lub 2 ("Kinda hard").

  • DECYZJA 18 - patrz Ciekawostki punkt 10.18

Daj przy drzwiach 2 ("I wonder what Aeris is doing"). Aeris powie Ci trochę o Cetra ["Born from the Planet, speak with the Planet, and unlock the Planet]. Po tym nastąpi powrót do Promised Land. Potem daj 3 ("Let's just get some sleep"). Rano, gdy się obudzisz, zauważysz coś dziwnego. Drzwi będą otwarte, a strażnik (wyjdź na zewnątrz) zabity. Obudź Tifę. Pobiegnij za nią i pogadaj. Weź klucz i uwolnij Barreta. Podejdź do ciała strażnika. Pogadaj z Tifą i Aeris. Teraz udaj się na 68 piętro. Po drodze pogadaj z Red XIII. Ktoś lub coś wywlokło Jenovę. Podążaj za śladami krwi. Piętro wyżej znajdziesz SAVE POINT. Idź jeszcze wyżej. Zobaczysz Prezydenta ShinRa przebitego mieczem (Masamune). Miecz ten należał do Sephirotha i tylko on mógł go używać (potrafił, powinienem napisać). Dziwią się, że on żyje (z tego wynika, że musiał zginąć, lub też wydawało się, że on zginął). Wg Barreta to koniec ShinRa. Zza kolumny wybiegnie Palmer. Zostanie złapany. Opowie, co tu się stało. Był tu Sephiroth. Sephiroth mówił, że nie da ShinRa zdobyć (odnaleźć) Promised Land. Nikt jednak (a w szczególności Cloud) nie wierzy w dobre intencje Sephirotha. On coś kombinuje. Palmer ucieknie. Usłyszysz helikopter. Wyskoczy z niego na taras Rufus - vice Prezydent ShinRa (a także syn zabitego Prezydenta). Wyjdź na taras (górne wyjście). Rufus wygłosi przed wami denne przemówienie. Cloud każe wszystkim uciekać. Sam rozprawi się z Rufusem. Zacznie coś gadać o prawdziwym kryzysie czekającym Planetę. Wszyscy uciekną, ale Tifa zostanie przy schodach. Zdejmij materię Tifie i Cloudowi i przygotuj drużynę do walki, bo w momencie wejścia do windy czeka cię...

WALKA NO. 15
PRZECIWNIKHundred Gunner
HP1600
ATAKIAux Artillery
Main Artillery
Sensor Cannon Charging (ładowanie ataku)
Senson Cannon Charged! (naładowanie ataku)
Wave Artillery (atak)
UWAGIRazić go można tylko z daleka. Więc można to uczynić poprzez ataki Barreta, Limit Breaks czy czary.
Pierwszy boss, gdzie nie ma utworu "Still More Fighting" (mówiłem, że są wyjątki), a leci tylko "Fighting". Nie ciesz się jednak z pokonania tego bossa, bo od razu po nim nadlatuje następny.


WALKA NO. 16
PRZECIWNIKHeli Gunner
HP1000
ATAKIAB Cannon
Firing Line
C Cannon
Flying Drill
Spinning Bodyblow
UWAGITa sama zasada - razimy z daleka (bo z bliska się nie da)


Po wygranej walce otrzymasz Mythril Armlet. Akcja przeniesie się do Clouda i Rufusa. Dowiesz się, że Sephiroth to także Ancient (a podobno Aeris miała być ostatnią.... Coś tu śmierdzi...). Zdejmij materię z pozostałych. Ustaw wszystko jak trzeba, a potem przystąp do normalnej walki.

WALKA NO. 17
PRZECIWNIKRufus + Dark Nation (pantera)
HP500 / 140
ATAKIShotgun (Rufus)
Barrier (Dark Nation)
Mbarrier (Dark Nation)
Bolt (Dark Nation)
UWAGISkup się na Rufusie, cały czas atakuj, jedynie w odpowiednich mementach lecząc się, a wszystko powinno skończyć się bardzo szybko. Rufus krzyknie "That's all for today" i odleci helikopterem.


Po walce dostaniesz Protect Vest i Guard Source. Uciekaj po piętrach w dół. Zapisz grę!!! Pogadaj z Tifą. Na dole biegnij w stronę drzwi wyjściowych. Po chwili przybiegnie Tifa. Wszyscy pobiegną za nią [ACS] - Ucieczka. Cloud na motorze, a reszta w ciężarówce (jeśli jeszcze ktoś ma wątpliwości, dlaczego piszę ShinRa, a nie Shinra, niech uważnie obejrzy tę właśnie ACS). Ustaw drużynę i przydziel wszystkim materie - na końcu drogi... niespodzianka!!! Podczas ucieczki musisz osłaniać motor.

  • [] - atak w lewo
  • O - atak w prawo
  • kierunki - sterowanie

Gdy dojedziesz do końca drogi, zaatakuje was boss.

WALKA NO. 18
PRZECIWNIKMotor Ball
HP2600
ATAKIArm Attack
Twin Burner
Rolling Fire
UWAGIBolt i Limity rządzą. Uważaj na Rolling Fire - silny atak na wszystkich, a jak jest mało HP...


Po skończonej walce dostaniesz Star Pendant. Cloud zacznie coś mówić o wyrównaniu rachunków z Sephirothem. To może ocalić planetę. Barret idzie z Tobą, Aeris chce odpowiedzi w wielu kwestiach, które jej dotyczą, więc też idzie. Reszta, czyli Tifa i Red XIII podążają zgodnie za resztą (ależ to polskie!!!).

  • DECYZJA 19 - patrz Ciekawostki punky 10.19

Spróbuj wyjść na mapę świata. Daj 2 ("Let's go!"). Wybierz team. Znajdziesz się na mapie świata. Idź na północny - wschód do miasta Kalm.

Przejdź do odpowiedniej części opisu
(obecnie jestes w części : 1)
[1]  [2]  [3]  [4]  [5]  [CHOCOBO]  [MATERIA]