Wild Arms

Od jakiejś postaci trzeba zacząć...
Na początku są trzy możliwości: Rudy, Jack i Cecilia. Wszystkie trzy muszą być wykonane. Zacznijmy więc od samej góry.
Rudy
SURF VILLAGE
Rudy zaczyna swoją przygodę w SURF VILLAGE. Jako zapłatę za opiekę nad końmi dostanie HEAL BERRY. Przeszukaj wszystkie beczki i skrzynki. Znajdziesz:
- HEAL BERRY (skrzynka)
- HARDY APPLE (skrzynka)
- 17 GELLA (beczka)
- 8 GELLA (beczka)
- POWER APPLE (skrzynka)
- 20 GELLA (beczka)
- HEAL BERRY (beczka)
- HEAL BERRY (skrzynka)
Jedna z kur kryje niespodziankę. Jeśli ją podniesiesz i rzucisz, zamieni się w LIGHT SHROOM.
Możesz kupić (u faceta za długim stołem):
- HEAL BERRY (20g)
- ANTIDOTE (50g)
- MEDICINE (50g)
- VIOLET ROSE (50g)
- HEAT SALVE (50g)
- LONG KNIFE (120g)
Idź do Burmistrza Pifera (na piętrze jednego z budynków). Dostaniesz TOOL: BOMBS.
Spróbuj zejść po schodach, a przybiegnie jeden z mieszkańców wioski z informacją, że jedno z dzieci zawędrowało aż do Berry Cave - bardzo niebezpiecznego miejsca. Rudy nie będzie siedział z założonymi rękami.
Wyjdź z miasta i kieruj się na południe do...
BERRY CAVE
W środku idź do góry. Wysadź dużą skrzynkę po prawej, aby wziąć HEAL BERRY. Idź dalej, jak trasa prowadzi. Napotkasz dźwignię, któą przesuń. Posąg zejdzie z twojej drogi. Po drodze dwie skrzynki z 50 GELLA każda. W końcu dojdziesz do znaku, który tarasuje drogę. Wysadź go.
Dalej dotrzesz do dźwigni i dużej skrzyni tarasującej drogę. Zacznij od wysadzenia skrzyni, a dopiero potem przesuń dźwignię. Droga wiedzie dalej. W odgałęzieniu znajdziesz HEAL BERRY (skrzynka), a dalej (przy znaku) - HOLY SYMBOL (skrzynka).
Dalej po drodze znajdziesz dużą skrzynię, w której jest HEAL BERRY. Na skrzyżowaniu idź w górę (wysadź kamienie zagradzające przejście) po POWER APPLE, HARDY APPLE i AGILE APPLE. Następnie powrót i w dół-lewo po HEAL BERRY (duża skrzynia). W prawo po 300 GELLA w skrzyni. Potem w dół. Dotrzesz do dwóch dźwigni. Najpierw złap się za lewą, potem prawą. Idź nowym przejściem.
Weź BULLET CLIP ze skrzynki. Dotrzesz do SAVE POINTU. Idąc dalej spotkasz Tony'ego. Pogadaj z nim. Następnie wysadź i zrób przejście. Wejdź dalej. Ze skrzynki po prawej (w wodzie) weź BANDANNA. Weź u góry HOLY BERRY.
Przy wyjściu zaatakuje potwór - BOSS, który został uwolniony zrywając jagódki.
BOSS: | ZOMBIE |
ATAKI: | Rotten Breath! |
EXP: | 100 EXP |
KASA: | 200 GELLA |
Aby Zombie przestał się regenerować, Rudy rzuci w niego znalezioną HOLY BERRY. Wszyscy wieśniacy będą oburzeni, że Rudy użył ARM. ARM to według nich 'Zakazana Moc'. Oczywiście winą za wszystko zostanie obarczony Rude (nawet za to, że Tony SAM polazł do jaskini, ale kto by się takimi detalami przejmował). Nawet trzęsienie ziemi to jego robota. Wieśniaki.
Burmistrz Pifer podziękuje za uratowanie chłopca, ale (blah, blah, blah) stara śpiewka, że sprowadził niebezpieczeństwo na nich, no i że ma ARM. Zostaniesz postawiony przed sądem i wygnany z wioski. Nawet bycie "DREAM CHASEREM" nic nie da. Pójdź z wieśniakami.
Zejdź na dół i wysłuchaj soptkania ograniczonych debili, znaczy się Rady Wioski. Przyjdzie z żalem (tiaaa....) opuścić wioskę. Jedynie Tony wierzy w Rudy'ego. To koniec scenariusza Rudy'ego (ale ja bym go wybrał ponownie i poszedł do Adlehyde) - najpierw na południe w kierunku jaskini, potem na zachód, a potem znów na południe, południowy wschód. Znajdziesz się w ADLEHYDE. Zmień postać przy użyciu PAPUGI (SAVE POINT).
Jack
MEMORY TEMPLE
Jack wędruje ze swoim przyjacielem - gadającą myszą imieniem Hanpan (jednocześnie występującą jako TOOL). Chwilkę trwa wstęp (i zabawa w uciekanie przed głazami) w Temple of Memory. Potem idź w dół i ze skrzyni weź HEAL BERRY. Idź w lewo i do góy. Idź do góry na skrzyżowaniu i z pomocą Hanpana weź ze skrzyni (za przepaścią) COWBOY HAT. Idź w prawo i w dół. Potem cały czas w prawo i naokoło dziury. Do góry. Naciśnij przycisk i idź tam, gdzie otworzyły się kraty. Zejdź po schodach.
Dalej wystarczy przesunąć jeden z kamieni, aby przjeść dalej. Przebiegnij po kolcach, aby cię nie uszkodziły. Na samym dole wykorzystaj Hanpana, any zdobyć HEAL BERRY (skrzynka otoczona kolcami). Idź prawym przejściem, naciśnij przycisk i wróć się. Teraz wybierz lewe. Wejdź po schodach.
Biegnij w prawo. Ze skrzynki weź HEAL BERRY. Idź do góry. Zepchnij środkowy kamień i użyj Hanpana do naciśnięcia przycisku. Wróć do korytarza i biegnij w lewo. Weź z kolejnej skrzynki HEAL BERRY. Po schodach do góry.
Na górze znajdziesz SAVE POINT. Idź dalej. Droga wiedzie na górę. Jeżeli przechodzisz szybko (niekoniecznie biegnąc) to kolce nie zdążą cię ukłuć. Przejdź po obu przyciskach. Na końcu po trzecim, który się opjawi i w nowo otwarte przejście, marsz!
Pierwsze rozwidlenie to droga na północ. Na kolejnym - w lewo. Trzecie - w dół. A wszystko to... dla skrzynek z HEAL BERRY i HIDE GLOVE. Stamtąd prosto do góry. Stań na jednym niebieskim przycisku, a w kierunku drugiego wyśłij Hanpana. Otworzycie teleport.
Zbadaj maszynerię. Ujrzysz obraz Elwa. Elw to obca rasa, któa dawno temu zamieszkiwała planetę. Bardzo zaawansowana technologicznie - łączyli technikę z magią. To, co znalazłeś, to pozostałości ich dawnej świetności.
Elw powiedział, żeby nie szukać Lolithii. Elwowie odeszli. Lolithia jest Wiatrem Śmierci. Przynosi absolutne zniszczenie. Koniec przekazu.
Pojawi się nowy teleport. Użyj go i wyjdź ze świątyni. Oznacza to koniec scenariusza. Ale ponownie go wybierz i idź do Adlehyde - wschód, południowy wschód, wschód i południowy wschód (okolice są znajome, więc nie powinno być problemów). Użyj papugi i wybierz ostatni scenariusz.
Cecilia
CURAN ABBEY
Cecylia zacznie od tego, że będzie słyszeć głosy. Ma się spieszyć. Świat ogarniają ciemności. Moc jest w książce.
Obudzą ją koleżanki - Cecilia zasnęła na lekcji, jej ostatniej w Curan Abbey. Wraca dziewczyna do rodzinnego Adlehyde. Taki jest zwyczaj, że osoba, któa skończy 17 lat opuszcza Curan Abbey. A na dodatek Cecilia jest księżniczką.
Cecilia zaczyna z TOOL: TEAR DROP. Czas pozwiedzać i znależć MYSTIC APPLE (beczka), HEAL BERRY (beczka), 20 GELLA (beczka). Od jednej z osób (w pomieszczeniu po prawej od biblioteki) dostaniesz CREST GRAPH (wszelkie czary właśnie w ich się umieszcza). W jednym z pomieszczeń znajdziesz bibliotekarza, któy potrzebuje POCKET WATCH, aby uporządkować bibliotekę. Ma go niejaka Anje.
Anje jest na piętrze po prawej stronie. Porozmawiaj z nią, a potem użyj Tear Drop koło Guardian Stone. Dostaniesz TOOL: POCKET WATCH. Wracaj do biblioteki. Użyj zegarka koło książek. Ale jedna książka zostanie. Skąd my znamy te teksty... Coś o Zapieczętowanej Bibliotece.
Idź i pogadaj z Siostrą Mary. Porozmawiaj też z innymi osobami, a w szczególności z Anje, kucharzem Jacques i Lilą. Jaques jest w kuchni koło schodów prowadzących do Anje, Anje - to wiesz, a Lila jest w łóżku na pierwszym piętrze, ale po lewej stronie. Twoją uwagę na statuy zwróci osoba na lewym moście, a osoba w dolnej lewej części kompleksu budynków powie o przyciskach na statuach.
Udaj się na dziedziniec i obejrzyj posągi. Naciśnij przyciski na obu i zamień je miejscami, przesuwając je. Stań pomiędzy nimi i użyj Tear Drop. Podążaj za kulami światła. Zapieczętowana Biblioteka już nie jest zapieczętowana. Koło symbolu, któy się pojawi na ścianie też użyj Tear Drop i.. jesteś w Bibliotece.
SEALED LIBRARY
Drzwi otwieraj za pomocą kryształu. Pod jednąze skrzynek jest przycisk. Naciśnij go i idź dalej. Weź jednąze skrzynek i rzuć w pomarańczowy kryształ. Otworzy to przejście. Wcześniej weź ze skrzynek MEDICINE i MAGIC CARROT. Zejdź po schodach.
Wkrótce trafisz na wąski korytarz zastawiony skrzynkami. Dwie zniszcz, a trzecią weź i - najpierw nadeptując na czerwony przycisk - rzuć ją na pomarańczowy kryształ. W skrzynkach jest HEAL BERRY i HEAL BERRY.
Wejdź do biblioteki. Trzeba znaleźć trzy książki i je spalić. (można też znaleźć - w skrzynkach - MAGIC CARROT i CAPUCHE). Książki są po prawej u dołu, po prawej u góry i po lewej (na środku). Spalenie trzeciej książki oznacza otwarcie nowego przejścia. Idź nim.
Trafisz do pomieszczenia z książką. Ulecz się i odnów sobie MP, bo trafisz na BOSSA (w książce).
BOSS: | NELGAUL |
ATAKI: | Brutal Attack! |
EXP: | 100 EXP |
KASA: | 320 GELLA |
Nastąpi kontakt z Guardianem. Na imię ma Stoldark - Guardian Wody. Będzie z Tobą jako WATER RUNE. Nastąpi powrót do rzeczywistego świata. Opuść Curan Abbey i idź do Adlehyde - Północ, przez most i na północny wschód.
ADLEHYDE
W mieście idź do profesor Emmy. Jest na piętrze jednego z budynków z prawej strony placu. Ludzie przybiegnąi powiedzą, że w Lolithia's Tomb doszło do jakiegoś wypadku. Przyjmij robotę zaproponowaną przez Emmę (YES). Jako że najprawdopodobniej aktywną postacią jest teraz Cecilia, pogadaj z Rudy'm i Jackiem.
W Adlehyde jest:
- INN
- 30 gella za noc i facio, który ładuje ARMs za 10 gella od kuli.
- SKLEP Z BRONIĄ I ZBROJAMI
- LONG SWORD (210g)
- CHROME BLADE (220g)
- MAGICAL ROD (190g)
- HARD CLOAK (205g)
- WAR COAT (220g)
- WHITE ROBE (145g)
- SKLEP Z PRZEDMIOTAMI
- HEAL BERRY (20g)
- ANTIDOTE (50g)
- MEDICINE (50g)
- VIOLET ROSE (50g)
- HEAT SALVE (50g)
- PIN WHEEL (50g)
- TOY HAMMER (50g)
- HOLY SYMBOL (50g)
- LIGHT SHROOM (50g)
- ARM UPGRADE - pokój Emmy
- MAGIC GUILD
Ponadto można znaleźć:
- 50 GELLA (beczka)
- HEAL BERRY (beczka)
- HEAT SALVE (skrzynia w prawym górnym rogu)
- POWER APPLE (skrzynka)
- HARDY APPLE (skrzynka)
- HEAL BERRY (duża skrzynia)
- MAGIC CARROT (duża skrzynia)
- HEAL BERRY (beczka)
- ANTIDOTE (duża skrzynia po lewej od kościoła)
Droga do góry prowadzi do zamku. Znajdziesz tam:
- MOON STONE (lewe skrzydło)
- 200 GELLA (prawe mury zamkowe)
- CREST GRAPH (na zewnątrz, przy dwóch posągach)
Wracaj do miasta. Zapisz grę i wyjdź z Adlehyde. Idź na północ.
LOLITHIA'S TOMB
W środku wejdź najpierw w drzwi po lewej. Weź ze skrzyni HEAL BERRY, POTION BERRY i HEAL BERRY. Następnie idź prawymi drzwiami. Przesuń skrajnie prawy lub skrajnie lewy kamień i zabierz POWER APPLE i MYSTIC APPLE (skrzynki). Następnie wejdź po drabinie i idź dalej. W pomieszczeni znajdziesz Emmę i ścianę, któą można wysadzić. Weź BUCKLER (skrzynka). Zeskocz na dół (po na drugą stronę jeszcze się nie dostaniesz).
Pogadaj z chłopkami, a potem wysadź przejście i idź dalej. W nasępnym (dużo obszerniejszym pomieszczeniu) wejdź w drzwi po prawej i wysadź kamulce. Odsłonisz przycisk. Naciśnij go. Po prawej jest złota skrzynka. Użyj Hanpana, by ją otworzyć (jak i każdą następną złotą skrzynkę w grze, bo one są wszystkie wybuchają przy próbie otwarcia) i weź HEAL BERRY. Wejdź na górę po schodach.
Po prawej jest 50 GELLA (skrzynka). Dalej w lewo. Wysadź kamień, a potem zeskocz na dół. Naciśnij przycisk. Idź do góry, odsłoń przycisk (naciśnij go) i przez drzwi. Weź CREST GRAPH (złota skrzynka).
Wracaj. Powtórz trasę jeszcze raz do miejsca, gdzie zeskoczyłeś, ale tym razem nie zeskakuj, tylko idź do góry. W kolejnym pomieszczeniu idź w prawo. Wejdź po drabinie, usuń przeszkodę w postaci dużego kamulca i w drogę do góry po kolejnej drabinie. Na kolejnym rozwidleniu drabinowym pozostaje tylko możliwość pójścia w prawo. W złotej skrzynce jest REVIVE FRUIT.
Wejdź po drabinie i idź w lewo. Kiedy będziezz mógł zeskoczyć, zrób to dwa razy. Pod kamieniem jest przycisk, więc nie zawahaj się go użyć. Idź w prawo, a potem użyj Hanpana na przycisku.
Zejdź po drabinie i idź w lewo. W skrzynce jest 130 GELLA. Wracaj na samą górę (tym razem przejście jest otwarte. Miniesz SAVE POINT. Idź dalej. Idź w prawo. Dalej na górę. Przesuń kamień w pierwszym rzędzie w prawo, lewy w drugim w lewo, prawy w trzecim w prawo i lewy w czwartym w lewo. W skrzynce jest MAGIC CARROT. Powtóz to samo po lewej stronie. Weź HEAL BERRY.
Podejdź do drzwi i użyj Tear Drop. Zejdź po schodach i przeczytaj tabliczkę ze ściany. Wróć do pomieszczenia na górze i wyjdź prawymi dolnymi drzwiami. Naciśnij przycisk. Wróć i teraz przejdź przez lewe drzwi. Po lewej widzisz skrzynkę z 300 GELLA. Wróć ponownie do komnaty ze skrzynkami i wybierz w końcu ostatnie drzwi - prowadzące na południe na środku.
Zejdź po drabinie. Idź w lewo po HARDY APPLE (złota skrzynka), a potem w prawo. W pokoju z posągiem naciśnij przycisk na plecach diabła. Pojawią się cztery kamienie, któe ustaw na rogach (w wyznaczonych miejscach) rzeźby. Posąg zniknie i pokaże się przejście, z którego skorzystaj. Użyj Tear Drop na drzwiach. Przejście dalej będzie niemożliwe, bo pojawi się BOSS.
BOSS: | MAGTORTOUS |
ATAKI: | EM Laser! |
EXP: | 120 EXP |
KASA: | 320 GELLA |
Idź dalej, otwórz skrzynki - MAGIC CARROT i HEAL BERRY, a na końcu podejdź do Golema - Lolithia. Wracaj do wyjścia. Idź do pomieszczenia z Emmą. Pogadaj z nią. Dojdzie do wydobycia Golema przy pomocy Emma-Motor. Wracaj do Adlehyde.
ADLEHYDE
Idź do Inn. Cecilia odejdzie i pójdzie do zamku. W końcu jest księżniczką.
Nadszedł dzień festiwalu. Idź tam (na wschód). W beczkach możesz znaleźć 45 GELLA, 4 GELLA i TOY HAMMER. Od Emmy weź zapłatę za dobrze wykonaną robotę - 500 GELLA.
Możemy tu pograć w kilka ciekawych gier:
- LUCKY MOLE CATCHING - 100 gella
- Szybko musisz biegać i łapać krety. Za złapanie odpowiedniej ilości są nagrody.
- 11 kretów - Bullet Clip
- 12 kretów - Hardy Apple
- 13 kretów - Agile Apple
- 14 kretów - Mystic Apple
- 15 kretów - Power Apple
- 16 kretów - Nectar
- Szybko musisz biegać i łapać krety. Za złapanie odpowiedniej ilości są nagrody.
- CHICKEN GAME - 100 gella
- Bierzesz rozbieg i zatrzymujesz się klawiszem X jak najbliżej ściany. Za dobry wynik można dostać LUCKY CARD.
- STRIKE BALL - 30 gella
- Rzucasz piłką do celu. Najlepszą nagrodą jest SECRET SIGN (ale można też REVIVE FRUIT, HEAL BERRY).
- BIEG
- Nic nie dostaniesz za dobry wynik.
Aha, możesz też pooglądać Golemy. Oto one:
- BARBADOS (z: Ocean of Sand)
- DIABLO (z: Arctica)
- LOLITHIA (z: Lolithia's Tomb)
Na środku ekranu stoi kobieta, któa sprzedaje kwiatki (podwyższają LUCK). Gdy już się nabawisz, czytaj dalej.
Kobieta z żółtymi włosami (prawy góny róg) szuka swego małego dziecka (brzdąc z czerwonym balonikiem). Znajdziesz go w mieście. Pogadaj z nim. Balonik poleci do góry. Pojawią się potworki. Poszukaj ocalałych (na razie nie idź na północ, gdzie Cecilia jest otoczona). Jest ich dziesięcioro:
- NA PIĘTRZE W INN
- PUB
- PO PRAWEJ OD DOMU EMMY
- KOŚCIÓŁ
- CMENTARZ
- KOŁO POSĄGU GUARDIANA
- SZPITAL - ŁÓŻKO
- MAŁY DOMEK NAD DOMEM EMMY
- ZA DRZEWAMI (prawy góny róg)
- DOM NA LEWO OD RYNKU
Potem idź pomóż Cecilii. Stoczysz walkę
WRÓG: | Skeleton + 2x Lizardman |
ATAKI: | Brutal Attack! (Skeleton) |
EXP: | 105 EXP |
KASA: | 102 GELLA |
A teraz śmieszna sprawa. Cecilia się dołącza i.. masz uratować 10 osó w mieście w 5 minut. Ale właśnie to zrobiłeś, hehe!!! Idź do zamku.
Do miasta wkracza Belselk (jeden ze schwarz-charakterów tej opowieści). Chce on Tear Drop, bo inaczej rozwali zamek.
Idź do sali tronowej i przejściem (musisz zagadać strażnika, aby się odsunął) po lewej stronie tronu. Potem schodami na trzecie piętro do królewskiej sypialni. Wybierz Cecilię i pogadaj z królem. Jest ranny. Każe jednak Cecilii zostać w pokoju, czego absolutnie nie można dotrzymać.
Trzeba się wymknąć z zamku. Nie daj się złapać żadnemu strażnikowi. Droga wiedzie w dół i w lewo na zewnątrz. Potem w lewo i w dół. Na dole w prawo. Na prawej ścianie skręć w lewo i wejdź do zamku. Zejdź na dół i idź na górę. Potem szybko w lewo. I w kolejne drzwi. Znajdziesz się w kuchni. Pogadaj z kucharzem. Po chwili spadniecie do kanałów.
Wylądujesz na SAVE POINCIE. Idź przed siebie. Na pierwszym rozwidleniu wybierz lewo, a potem idź w dół. Stań na moście i użyj Hanpana, aby dosięgnąć skrzynki z POWER APPLE. Wracaj i idź w prawo. Zobaczysz kolejną skrzynkędla Hanpana - MAGIC CARROT. Idź dalej. Na kolejnych rozwidleniach idź w górę i w dół.
Drogę blokuje sześć skrzynek. Miń je i skręć w prawo. Idź cały czas w prawo, aż dojdziesz do skrzyni z MYSTIC APPLE. Idź na dół po 3 GELLA (skrzynka). Wracaj do miejsca, gdzie było sześć skrzynek i idź w dół i lewo. Dalej w dół i w lewo po skrzynkę z AGILE APPLE. Wracaj i idź w prawo i na dół. Zobaczysz skrzynkę dla Hanpana - HARDY APPLE. Idź dalej w prawo po 120 GELLA. Wracaj i idź do góry.
Potem skręć w prawo. Kiedy droga rozwidli się na dwie ścieżki biegnące na dół, wybierz lewą i idź do wyjścia (po drodze skrzynia z MAGIC CARROT). Znajdziesz SAVE POINT i schody. Wyjdziesz w jednym z budynków w mieście (weź POTION BERRY ze skrzynki). Przesuń kamienie.
W centrum miasta czeka Belselk. Dostanie Tear Drop. Ale i tak dojdzie do walki.
BOSS: | Belselk |
ATAKI: | Spinning Flail Disrupting Flail! |
EXP: | 200 EXP |
KASA: |
Belselk ucieknie. Golemy zabrane, a król umiera. Cecilia, Jack i Rudy wyruszają w podróż, aby odzyskać Tear Drop. Pogrzeb króla. No i napisy początkowe....... :)
Historia się rozpoczyna...
Minął tydzień. Idź do pokoju Cecilii. Weź ją i idźcie do pokoju Ministra Johana (poniżej). Dostaniecie zadanie pójścia do Milama. Trzeba iść na zachód. Na przeciwległej ścianie będzie stało tyle skrzynek, ile osób uratowałeś wcześniej. Zajrzyj do nich i wyjmij: MAGIC CARROT, POWER APPLE, 1000 GELLA, MISSANGA, MYSTIC APPLE, REVIVE FRUIT, 100 GELLA, BULLET CLIP, LUCKY CARD, 500 GELLA.
Wyjdź z zamku. Zrób co chcesz i wyjdź z miasta. Idź na północny zachód, a od znaku na południowy zachód. Przejdź przez most i dojdź do Mountain Pass.
MOUNTAIN PASS
Idź do góry (nie łaź po czerwonych kwiatach, bo są trujące). W pomieszczeniu, gdzie panują egipskie ciemności, idź do góry, a potem w lewo. Potem znowu do góry po TOOL: LIGHTER dla Jacka.
Wracaj i zapal lampę. Potem ponownie w lewo i do góy. Po prawej na dole jest MAGIC CARROT (skrzynka). Idź do góry.
Zapal lampę na wprost i idź w lewo po ANTIDOTE i HEAL BERRY. Potem w prawo. Po wysadzeniu kamienia i przejściu po schodkach dojdziesz do wyjścia (znowu coś trzeba wysadzić).
Po prawej jest przejście do SAVE POINTU. Idąc w lewo (wysadzamy) znajdujemy wyjście na zewnątrz. Droga prowadzi dalej do schodów. Zejdź i idź w prawo po HEAL BERRY (skrzynka). Potem w lewo. Jack odkryje nową technikę FAST DRAW. Nazywa się Sonic Buster.
Idąc dalej, zejdź po pierwszych schodach i skręć w lewo. Weź ANTIDOTE (skrzynka) i dalej w lewo-dół po schodach. Po prawej jest kolejna skrzynka - ANTIDOTE. Wróć w lewo. Idź w dół po schodach. Jedyną drogą dotrzesz do kolejnej jaskini.
Zapal latarnię. Idź dalej drogą, zapalając kolejne lampy i wysadzaj kamyczki. Na rozwidleniu idź w lewo po OLIVE BRANCH (skrzynka - przyda się Hanpan). Potem w prawo i do dołu. Na kolejnym skrzyżowaniu w lewo-górę. Ze skrzyni weź CREST GRAPH. Wracaj i w dół w kierunku wyjścia. Jedna ze ścian w pomieszczeniu ze strażnikami jest lewa - wysadź ją i weź ze środka MAGIC MAP. Przejdź przez wyjście.
Udaj się na południe. Wkrótce dotrzesz do Milama.
MILAMA VILLAGE
Jak zwykle zaczynamy od przeszukania wszystkiego, co możliwe. Znajdujemy:
- CUTE RIBBON (beczka)
- 10gal HAT (beczka)
- METAL BAND (beczka)
- MYSTIC APPLE (beczka)
- CREST GRAPH (beczka)
- HEAL BERRY (beczka)
- POTION BERRY (duża skrzynia)
- POWER APPLE (duża skrzynia)
- AGILE APPLE (duża skrzynia)
- 690 GELLA (beczka)
- HARDY APPLE (beczka)
- VIOLET ROSE (beczka)
- 123 GELLA (beczka)
- ITEM STORE - wszystko to co zwykle
- SKLEP Z BRONIĄ
- Bastard Sword (500g)
- Might Blade (530g)
- Dream Wand (480g)
Idź do PUBu i pogadaj z właścicielem. Dostaniesz HOLY MEDAL. Opuść miejscowośc i idź na północ do Guardian Shrine.
GUARDIAN SHRINE
W środku idź schodami do komnaty ze świecami w kształcie zegara. Zapal je w takiej kolejności, jak powiedział ci barman. Najpierw godzina 2, potem 10, następnie 6 i 12. Wróć na górę i przy drzwiach użyj Holy Sign. Idź dalej.
Idź najpierw na południe po 3x MYSTIC APPLE. W hallu są dwie skrzynki (2x MAGIC CARROTS). Wyjdź dowolnym wyjściem u góry (po prawej lub po lewej). W jedym i w drugim skrzydle znajdziesz CREST GRAPH (w sumie dwa). Wróć się do Milama i użyj ich.
Potem wróć i wejdź w przejście znajdujące się pomiędzy pomieszczeniami z Crest Graphami. Znajdziesz SAVE POINT, a dalej do pomieszczenia ze świecami. Zapalaj je w następującym porządku.
3 | 1 | |
5 | 7 | 2 |
4 | 6 |
Droga prowadzi do lustra. Wszyscy przez nie przejdą. Wszyscy się rozdzielą.
Zacznij jako Jack. Idź do góry i wykorzystuj Hanpana do włączania przycisków. Na rozwidleniu idź obojętniektórą drogą i włącz oba przyciski. Droga prowadzi dalej. Wybierz lewą drogę. Wracaj i idź prawą ścieżką do góry. Znajdziesz miecz.
Następnie Rudy (przełącz na niego). Idź do góry, po drodze wysadzając kamienne bloki. Idź do góry. Gdy natrafisz na dziurę, to po prostu ją omiń, korzystając z innego przejścia. Dotrzesz do scenki z mieszkańcami Surf Village.
Została tylko Cecilia. Wybieraj kolejno lewą, lewą i prawą drogę. W następnym pomieszczeniu przepchnij prawy kamień do góry, a lewy w lewo. Dotrzesz do... Adlehyde Castle.
Pojawią się trzy Guardiany - Fengalon (Wind Guardian), Gurdijeff (Earth Guardian) i Moa Gault (Fire Guardian). Użyczą ci swojej mocy i każda z postaci otrzyma "Summon Guardian" Force.
Scenka wśród demonów. Próbują wskrzesić Matkę. Poznajemy Zeikfrieda, Lady Harken, Alhazada... Belselka poznaliśmy już wcześniej. To Quarter Knights.
Po scence idź da północny zachód. Dotrzesz do Baskar Village.
BASKAR VILLAGE
Grabieży ciąg dalszy. Znajdź:
- POWER APPLE (beczka)
- CREST GRAPH (beczka)
- 800 GELLA (beczka)
- HEAL BERRY (skrzynia)
- AGILE APPLE (beczka)
- MAGIC CARROT (skrzynia)
- 98 GELLA (beczka)
- HEAL BERRY (skrzynia)
Koleś po lewej na dole sprzedaje:
- Claymore (1100g)
- Vopal Razor (1250g)
- Prism Stick (950g)
- Guard Jacket (1010g)
- Journey Coat (1125g)
- Magus Robe (925g)
- Heat Salve (50g)
- Pin Wheel (50g)
- Toy Hammer (50g)
W domu po prawej (sklep z przedmiotami) jest:
- Heal Berry (20g)
- Medicine (50g)
- Antidote (50g)
- Violent Rose (50g)
- Light Shroom (50g)
W domu szefa można się za darmo przespać. Pogadaj z szefem. Będąc w wiosce idź na północ. Pogadaj ze strażnikiem i idź na szczyt piramidy. Wyjdź z wioski i idź na północ na Mount Zenom
MOUNT ZENOM
W środku pogadaj ze strażnikiem. Wejdź do środka i przesuń prawą dolną statuę w górę, aż stanie się niebieska. Wejdź po schodach na górę. Idź ścieżką przed siebie. Wyjdziesz na zewnątrz. W lewo i weź ze skrzynki HEAL BERRY. Nad nią jest LUCKY CARD. Idź dalej. W skrzyni BLUE CIRCLET i do środka.
Spal trawę. Zejdź po schodach. Znowu spal jo... trawę. Wyjdź na zewnątrz. Idź w prawo. Do góry po SECRET SIGN, a potem dalej w prawo. Do jaskini.
W środku idź w prawo, a potem w dół. Dosuń lewy posąg do pozostałych. Idź w górę. Schodami. Idź dalej po drodze paląc całą trawkę. Wyjdź na zewnątrz. Na dół po schodach. W złotych skrzynkach znajdziesz 5x HEAL BERRY. Spróbuj wejść po schodach, a Jack odkryje nwoą technikę
Wypalaj trawę - pod jedną z nich jest przycisk. Naciśnij go. W drogę po schodach. W dół i na zewnątrz. Zeskocz z półki poniżej po CREST GRAPH. Wejdź do jaskini i przejdź ponownie znany kawałek lochów. Gdy dotrzesz ponownie do miejsca, gdzie zeskoczyłeś, wejdź do jaskini po prawej.
Dosuń oba posągi do góry i wejdź w przejście. Otwórz skrzynię i weź MYSTIC WORD. Wyjdź na zewnątrz i idź w lewo. Wejdź do jaskini. Dotrzesz do SAVE POINTa. Idź dalej. Znowu na zewnątrz i do jaskini. Ustaw posągi.
Przejdź przez drzwi i wyjdź na zewnątrz. Podejdź do posągu, a pojawi się Belselk. Zniszczy posąg i naśle na was BOSSA.
BOSS: | Orga Widow |
ATAKI: | Capture Web! Poison! |
EXP: | 300 EXP |
KASA: | 990 GELLA |
Na pociechę zostanie tylko Summit Rune (Denogenos Guardian). Wróć do Baskar Village.
Scena z Matką. Na scenie pojawia się Zed.
BASKAR VILLAGE
Pogadaj z szefem i odbierz KIZIM FIRE of BASKAR. Wyjdź z wioski i idź na północny wschód do Elw Pyramid.
ELW PYRAMID - BASKAR / SAINT CENTOUR
Idź w lewo za wodospad i użyj Kizim Fire na piecu (wielka okrągła dziura w ścianie). Wróć do głównego hallu i idź na górę. Użyj teleportu do innej Elw Pyramid.
ELW PYRAMID - SAINT CENTOUR / BASKAR
Weź ze skrzyni HARD GUARD i wyjdź z piramidy. Idź na południe i lekko na lewo do Saint Centour.
SAINT CENTOUR
Spróbuj przejść przez bramę, a zostaniesz zatrzymany przez barierę. Po rozmówce wejdź do środka. Jak zwykle należy najpierw poszperać:
- AGILE APPLE (beczka)
- 1000 GELLA (beczka)
- 100 GELLA (beczka)
- CREST GRAPH (beczka)
- 250 GELLA (beczka)
Od kolesia w domku na lewo od wejścia do miasta weź KEY PLATE (klucz do Cage Tower). Znajduje się ona na północny wschód od zamku.
CAGE TOWER
Przy wrotach użyj Key Plate i wejdź do środka. Najpierw schodami po lewej, aby nacisnąć przycisk. Powrót i schody po prawej. Idź w dół i lewo. Użyj pierwszych napotkanych schodów. Idź do góry i naciśnij przycisk. Użyj ponownie tych samych schodów i idź dalej do góry. Weź CREST GRAPH (skrzynia).
Wróć do schodów, gdzie mogłeś iść do góry. Idź do góry, zakręt i zejdź po schodach. Jedyną możliwą drogą dojdziesz do nowych schodów. Wejdź wyżej. I znowu schodami do góry.
Idź naokoło do kolejnych schodów (po drodze mosty, po których trzeba szybko przechodzić). W kolejnym pomieszczeniu znowu znikające mosty, ale po drodze nie zapomnij wziąść ROUND SHIELD i BULLET CLIP ze skrzynek. Jako główną postać wybierz Rudy'ego i otwórz białą skrzynię na górze. Znajdziesz ARM - Prism Laser (od tej pory zawsze jak zobaczysz taką skrzynię, wiedz, że jest w niej ARM i że Rudy musi ją otworzyć). Idź dalej do schodów. Wejdź na kolejne piętro.
Kolejna zabawa z mostkami. Na pierwszym rozwidleniu idź w lewo po przycisk i dalej. Na kolejnym rozwidleniu na dół. Kolejny przycisk, a potem do góry do schodów.
Idąc dalej, dotrzesz w końcu do pomieszczenia z trzema schodami (po drodze miniesz SAVE POINT). Wybieraj kolejno - prawo, lewo, prawo. Następnie idź po schodach, któe są na samej górze pomieszczenia. Idź w dół i ze skrzynek weź 3x GOAT DOLL. Idź po widocznych schodach do góry. Teraz droga jest prosta - wybieraj kolejne schody, aż w końcu wyjdziesz na dach.
Wejdź po drabinach na samą górę. Stanięcie pomiędzy trzema słupami oznacza wpadnięcie w pułapkę Alhazada, ale przecież tak trzeba. Na domiar złego trzeba również pokonać kolejnego BOSSA.
BOSS: | N. Gaunt |
ATAKI: | Death Wing! |
EXP: | 1245 EXP |
KASA: | 3500 GELLA |
Pojawi się dziewczynka. Za 2000 Gella zgodzi się was uwolnić (w końcu pokonaliście Night Gaunta i zabraliście jej możliwość otrzymania nagrody za niego). Zapłać (PAY). Dziewczynka to Jane Maxwell, znana też jako Calamity Jane. Weźmie kasę i też sobie pójdzie. Czas wracać do Saint Centour.
SAINT CENTOUR
Coś jest nie tak. Nikogo nie ma. Miasto przejęły potwory. Czas wziąć i pootwierać te skrzyneczki, do któych dostęp poprzednio był zablokowany, aby wziąć:
- LUCKY CARD (skrzynka)
- BONE (skrzynka blokowana przez psa)
- AMBROSIA (szkrzynka koło Inn)
- SECRET SIGN (skrzynka - Pub)
- POTION BERRY (skrzynka - Pub)
- POTION BERRY (skrzynka - Pub)
Podejdź do Posągu Guardiana - Ione Paua. Dostaniesz SAINT RUNE.
Idź do budynku w lewej-górnej części miasta (maksymalnie). Jest tam zejście po schodach do piwnicy. Zagadka.
- Przesuń prawy kamień maksymalnie w górę i maksymalnie w lewo.
- Przesuń drugi kamień jedno pole w dół.
Weź DUPLICATOR. Wyjdź i idź do domu poniżej. Kolejna zagadka.
- Przesuń kamienie w pierwszym rzędzie w lewo i w prawo.
- Przesuń skrajne kamienie w drugim rzędzie do przodu.
- Odsuń kamień blokujący skrzynię.
Weź BULLET CLIP. W domu mężczyzny, który dał ci Key Plate przeczytaj pamiętnik. Dowiesz się, co zaszło w mieście. Nic więcej nie ma tu do roboty. Idź do Elw Pyramid (poniżej Cage Tower). Ale najpierw scenka z demonami.
ELW PYRAMID - SAINT CENTOUR / PORT TIMNEY
Po lewej są drzwi, ale teraz się do nich nie dostaniesz. Idź do teleportu, którego użyj.
ELW PYRAMID - PORT TIMNEY / SAINT CENTOUR
Po prawej i lewej miejsca, do których dostaniemy się później. Wyjdź z piramidy i idź do Port Timney (najpierw na południowy zachód, a potem na północ).
PORT TIMNEY
Grabieży ciąg dalszy. Znajdujemy tu:
- HARDY APPLE (beczka)
- 480 GELLA (beczka)
- 30 GELLA (beczka)
- 2000 GELLA (beczka)
- CREST GRAPH (skrzynka)
- REVIVE FRUIT (beczka)
- POTION BERRY (beczka)
W jednej z dużych skrzyni jest koleś, z którym porozmawiaj jako Jack. Nauczysz się nowego
Wysadzając samotnie stojącą dużą skrzynię otrzymujemy niewidoczne przejście w lewą stronę. W skrzyni jest DUPLICATOR.
Idź do Pubu i pogadaj z Kapitanem Bartholomew (siedzi przy stoliku). Usłyszysz opowieść o Crystal Bud i Guardian Statue, Musisz udać się po to do Maze of Death. Idź na pustynię i szukaj. Kiedy zaczniesz się przybliżać (bo MoD jest niewidzialny na mapie), powinna się pojawić nazwa na ekranie. Wejdź.
MAZE OF DEATH
Popchnij kamień do przodu i idź w lewo. Przepchnij drugi z lewo i idź do góry. Dojdziesz do brązowej rzeźby na podwyższeniu, którą przepchnij w prawo. Usłyszysz charakterystyczny dźwięk (jak zawsze jak statua znajdzie się na swoim miejscu).
Wróć do głównego hallu i tym razem idź w prawo i do dołu. Dojdziesz do pomieszczenia z MYSTIC, AGILE, HARDY i POWER APPLE (w skrzynkach). Wracaj do głównego hallu.
Idź w lewo i dół. Dotrzesz do większego pomieszczenia. Wejdź w pierwsze drzwi do dołu i weź ze skrzynki CREST GRAPH. Idź w dół i dosuń posąg do prawej. Wróć do większego pomieszczenia. Zobaczysz koło drzwi na północ przycisk. Naciśnij go i zejdź po nowo-powstałych schodach. Idź dalej i dosuń posąg. Wracaj i idź na północ w drzwi koło przycisku. Weź ze skrzynek po prawej HEAL BERRY i MAGIC CARROT. Idź dalej w prawo i zeskocz na dół.
Dalej idź w prawo i do góry. Kolejny posąg. Potem prosto w dół. Naciśnij przycisk i wejdź po schodach. Idź dalej. Idź wyjściem na południe. Nie wpadnij do dziury, tylko idź na dół po CLEAR CHIME. Wyjdź z tego pomieszczenia południowym wyjściem. Kolejny posąg. Wracaj i idź w prawo. Potem do góry. Miniesz pięć niebieskich posągów (każdy z nich będzie przesunięty na bok, jeśli wcześniej przesunąłeś brązowy mu odpowiadający).
Weź Crystal Bud. Maze of Death zacznie się sypać. Są trzy minuty na ucieczkę (czas jednak nie leci, gdy walczysz). Można tu jeszcze zrobić kilka rzeczy. Wracaj do głównego hallu (idź na południe, w lewo, na pólnoc przez drzwi, w lewo i pierwsze drzwi na południe, a potem prosto do głównego hallu).
Tam idź drzwiami na środku do góry. Wysadź drzwi i idź dalej. Po obu stronach są CREST GRAPHy (w sumie dwa). Idź dalej, ale wcześniej się ulecz, bo czeka trudny BOSS - Chaos (nieobowiązkowy).
BOSS: | Chaos |
ATAKI: | Purple Electric! Gamma Ray! Slence Sleep |
EXP: | 1300 EXP |
KASA: | 1500 GELLA |
Po walce dostaniesz DEATH RUNE (Ge Ramtos Guardian). Potem uciekaj. Wracaj do Port Timney.